gallery/la puda

SORTIDA

La ruta curta s'iniciarà a la zona de les escoles de sant Llorenç de Morunys, des d'on descendirem pel camí de la Torreta tot seguint el GR-1, direcció cap al camp de tir i desviant-nos cap a la rasa de les Valls fins arribar a la carretera de la Llosa del cavall (C-462) més o menys a l'indret de Vilasaló. Seguirem la carretera (C-462 i Lv4241) direcció a la fàbrica Knauf, on en una vegada al trencall de la fàbrica ens desviarem cap a l'esquerre ascendint pel camí ample de Casabella, fins a arribar a l'Ermita de Sant Lleïr on pocs metres més endavant trobarem l'avituallament del primer control que ens permetrà baixar de la bici i poder gaudir d'aquesta Ermita d'origen preromànic.

1r CONTROL
Una vegada refrigerats agafarem un corriol que marxa per l'esquerra que ens fa descendir fins l' altura del riu Cardener, el qual travessarem a l'altura de cal mosqueta per poder agafar el GR-7 el qual de seguida s'ajunta amb la via Verda (via que va des de Sant Llorenç de Morunys fins les Fonts del Cardener a la Coma), fins a arribar a un altre dels racons de la vall de Lord, la fontde la Puda, coneguda com una font d'aigües sulfuroses d'olor molt característica que es diu que te propietats curatives i medicinals. Després d'haver fet el traguet a la font, seguirem ascendint direcció a la Coma fins a la Gafa on ens desviarem a l'esquerre i agafarem un corriol que voreja el riu cardener que ens portarà a atravessar la carretera de la Coma per sota el pont fins tornar a agafar la via verda de nou direcció cap a la Coma. Una vegada a sota la Coma seguim avançant per la via verda fins a la magnífica àrea de pícnic de les fonts del Cardener on podrem gaudir d'un bon esmorzar al naixement del riu Cardener.

2n CONTROL
Una vegada havent recuperat les forces, iniciarem una de les pujades més fortes de la ruta, començarem a ascendir pel Camí de cal Voluntari que posteriorment, es transformarà en el camí de la Coma, fins a aconseguir arribar a l'encreuament amb el camí de Pratllong que va cap a les Barraques, on el camí ja comença a planejar trobarem el tercer control d'avituallament.

3r CONTROL
Una vegada refrigerats seguim avançant cap a la casa dels hiverns tot observant les magnífiques vistes que se'ns ofereix de la Vall de Lord, una vegada als hiverns agafem un corriol que va en direcció la Font de Cap Rec, fins a l'encreuament amb el camí de Sant Llorenç a Coll de Jou, el qual seguim fins a arribar a l'encreuament amb la carretera de Coll de Jou (LV-4241b) a l'altura de Cal Campàs, ascendim uns 100 metres per la carretera fins a arribar a l'encreuament amb el camí de cal Simon des d'on seguirem un camí que travessa els camps de cal Simon direcció a cal Pasqual. Seguirem descendint pel mateix camí, fins creuar amb el camí del Santuari de Lord el qual seguirem fins a trobar l'Ermita romànica de Sant Serni del Grau. Seguirem la nostra ruta per l'esquerre de l'Ermita i descendirem pel camí que creua tot el bosc de la Torreta fins just a sota la mateixa casa de la torreta. Descendirem per la torreta fins creuar-se amb el camí vell de les escoles el qual ens portarà de nou al principi del nostre recorregut, on donarem de nou avituallament als participants i donarem per finalitzada la ruta curta de la 1a pedalada de la Vall de Lord.

ARRIBADA

(900 Metres aprox. de desnivell positiu acumulat)

La Puda

gallery/fonts del cardener 1

Les fonts del Cardener

gallery/final curta
gallery/final llarga

Recorregut llarg 40 Km

(1600 Metres aprox. de desnivell positiu acumulat)

SORTIDA

La ruta llarga s'iniciarà a la zona de les escoles de sant Llorenç de Morunys, des d'on descendirem pel camí de la Torreta tot seguint el GR-1, direcció cap al camp de tir i desviant-nos cap a la rasa de les Valls fins a arribar a la carretera de la Llosa del cavall (C-462) més o menys a l'indret de Vilasaló. Seguirem la carretera (C-462 i LV4241) direcció a la fàbrica Knauf, on una vegada al trencall de la fàbrica ens desviarem cap a l'esquerre ascendint pel camí ample de Casabella, fins a arribar a l'Ermita de Sant Lleïr on pocs metres més endavant trobarem l'avituallament del primer control que ens permetrà baixar de la bici i poder gaudir d'aquesta Ermita d'origen preromànic.

1r CONTROL
Una vegada refrigerats seguirem avançant pel camí de Casabella, creuant per la collada del Jou, cap al camí de la Vilella fins a creuar-se amb el camí de la Pedra, una vegada aquí ascendirem uns 200 metres per aquest camí fins a arribar a l'Ermita de Santa Creu, des d'on a posteriori iniciarem el descens per un corriol fins al magnífic poble de la Pedra. Una vegada a la pedra tornarem a agafar el camí de la Pedra en direcció a la Font Puda fins a la Gafa on ens desviarem a l'esquerre i agafarem un corriol que voreja el riu cardener que ens portarà a travessar la carretera de la Coma per sota el pont fins a tornar a agafar la via verda de nou direcció cap a la Coma. Una vegada a sota la Coma seguim avançant per la via verda mentre gaudim de les magnífiques vistes del nucli antic d'aquest poble a la nostra dreta i del riu cardener a la nostra esquerra fins a la magnífica àrea de pícnic de les fonts del Cardener on se'ns proporcionarà un bon esmorzar al naixement del riu Cardener.

2n CONTROL
Una vegada havent recuperat les forces, iniciarem una de les pujades més fortes de la ruta, començarem a ascendir pel Camí de cal Voluntari que posteriorment, es transformarà en el camí de la Coma, fins a aconseguir arribar a l'encreuament amb el camí de Pratllong que va cap a les Barraques, on el camí ja comença a planejar trobarem el tercer control d'avituallament.

3r CONTROL
Una vegada refrigerats és aquí on ens separarem de la ruta curta, ascendirem uns 800 metres pel camí de Pratllong dins ven bé a sota les cases de les Barraques, on trencarem a l'esquerra agafant un corriol que voreja el GR-1 direcció a coll de Jou, fins a arribar a l'encreuament amb la carretera LV-4241b, la qual seguirem fins a arribar a Coll de Jou on podem veure aigua a la font. Des de coll de jou començarem a ascendir pel camí de cal Ton Riu a Coll de Jou fins al mirador de la serra del Querol, des d'on obtindrem unes fantàstiques vistes del que és tota la Vall de Lord i la Catalunya Central o Conca de l'Ebre. Aquí és on trobarem el 4t control que ens proporcionarà avituallament.

4rt CONTROL
Una vegada havent descansat seguim avançant pel camí de Cal Ton Riu a Coll de jou tot passant per la font del ginebró en direcció a la Serra del Port del Comte fins a trobar-se amb l'encreuament amb la carretera del Port del Comte. A partir d'aquí ja iniciem el descens de la nostra ruta, travessem aquesta carretera i seguim avançant pel carrer de la Llebre i el carrer de la Clota fins a arribar a l'encreuament amb el camí de Pratllong. Descendim 0.7 km per aquest camí i en una corba molt pronunciada trenquem a l'esquerra i agafem un corriol que ens portarà de nou directes al 3r Control en l'encreuament entre el camí de Pratllong que va cap a les Barraques, on de nou se'ns oferirà avituallament.

5e CONTROL
Des d'aquí seguim avançant cap a la casa dels hiverns ajuntant-se de nou amb els ciclistes que hagin decidit dur a terme la ruta curta, tot observant les magnífiques vistes que se'ns ofereix de la Vall de Lord, una vegada als hiverns agafem un corriol que va en direcció la Font de Cap Rec, fins a l'encreuament amb el camí de Sant Llorenç a Coll de Jou, el qual seguim fins a arribar a l'encreuament amb la carretera de Coll de Jou (LV-4241b) a l'altura de Cal Campàs, ascendim uns 100 metres per la carretera fins a arribar a l'encreuament amb el camí de cal Simon des d'on seguirem un camí que travessa els camps de cal Simó direcció a cal Pasqual. Seguirem descendint pel mateix camí, fins a creuar-se amb el camí del Santuari de Lord el qual seguirem fins a trobar l'Ermita romànica de Sant Serni del Grau. Seguirem la nostra ruta per l'esquerre de l'ermita i descendirem pel camí que creua tot el bosc de la Torreta fins just a sota la mateixa casa de la torreta. Descendirem per la torreta fins a creuar-se amb el camí vell de les escoles el qual ens portarà de nou a l'inici del nostre recorregut, on donarem de nou avituallament als participants i donarem per finalitzada la ruta llarga de la 1a pedalada de la Vall de Lord.