Recorregut d'uns 22 km aproximadament, pensat perquè sigui apte per a qualsevol persona que agafi la BTT de tant en tant, gairebé tot conformat per pistes amples amb les pujades més fortes asfaltades i una única pista-corriol de baixada molt poc tècnica i de poca llargada.

SORTIDA
La ruta curta s'iniciarà davant l'ajuntament de Guixers (Valls), des d'on començarem planejant per la carretera de Valls a la Corriu, de seguida deixant a la nostra dreta i tocant el riu, Cal Riu de Valls i el seu molí, d'aquí en endavant la carretera ja comença a ascendir amb pujades curtes però molt intenses, travessant el Torrent de Sant Martí i el Revolt del Capellà i finalment ascendeix de forma contínua fins a arribar al primer control situat on se separarà la ruta curta de les altres dues.

1r CONTROL
Una vegada refrigerats ens desviarem a la dreta i de seguida agafarem un corriol ample que marxa per la dreta que ens fa descendir pel costat de les propietats dels Camps fins a arribar a la Casa de Santa Eulàlia, on ens desviarem per un corriol de l'esquerre just abans d'arribar a la casa, i començarem a descendir fins al Molí de la Corriu. Una vegada al Molí de la Corriu travessarem l'aigua de Valls i agafarem una pista que el voreja, deixant-nos gaudí d'un paisatge increïble fruit de l'erosió fluvial fins a arribar a una resclosa, on de nou tornarem a ascendir per una pista forestal direcció a la Perera, fins a arribar al segon control, on es produeix un canvi de pista de terra a asfaltada i on de nou tornem a confluir amb els ciclistes de la volta llarga.

2n CONTROL
Una vegada recuperades les forces, iniciarem el descens pel camí de Montcalb que travessa la Serra de Sisquer, deixant a la vista grans paisatges de la Vall de Lord, fins a arribar a l'Ermita romànica de Sant Esteve de Sisquer, la qual està en molt bon estat de conservació. Una vegada passada l'Ermita iniciarem una petita pujada per la mateixa pista fins a Ca l'Obac i finalment continuarem descendint fins a arribar a un encreuament a la dreta amb una pista forestal, tot just després de travessar el torrent de Fontpudia. Començarem a ascendir per aquesta pista forestal fins a travessar la Serra de Maçaners on començarem a descendir travessant el bosc de la Serra fins a arribar a l'aigua de Valls que travessarem per donar per finalitzada la volta a l'ajuntament de Guixers (Valls).

Recorregut curt 22 Km

Recorregut llarg 41 Km

Recorregut d'uns 41 km aproximadament, pensat per aquelles persones que agafin la BTT molt sovint, tot i no tractar-se d'un circuit amb molta dificultat tècnica, està desenvolupat en una zona del Prepirineu bastant escarpada, el que fa que el circuit sempre ascendeixi (en alguns llocs amb pendents elevats i de llarga durada). Cal ser conscients que en el moment de la separació de la ruta mitjana de la llarga, aproximadament ens trobarem a la meitat de la dificultat de la ruta llarga. L'organització es guardarà el dret de tallar el circuit llarg a partir del temps que cregui necessari.

SORTIDA

La ruta curta s'iniciarà davant l'ajuntament de Guixers (Valls), des d'on començarem planejant per la carretera de Valls a la Corriu, de seguida deixant a la nostra dreta i tocant el riu, Cal Riu de Valls i el seu molí, d'aquí en endavant la carretera ja comença a ascendir amb pujades curtes però molt intenses, travessant el Torrent de Sant Martí i el Revolt del Capellà i finalment ascendeix de forma contínua fins a arribar al primer control situat on se separarà la ruta curta de les altres dues.

1r CONTROL

Una vegada refrigerats seguirem ascendint per la carretera de Valls a la Corriu, passant per Sant Martí de la Corriu, i més endavant Cal Paraire fins on aquesta carretera canvia a pista forestal. Seguirem ascendint per la pista fins a arribar a Cap de Balç, on hi ha unes espectaculars vistes de la Vall de Lord i especialment de la Població de Sant Llorenç de Morunys. A Cap de Balç agafarem la pista forestal de la dreta que continua ascendint vorejant la Serra de Mitges, fins que comença a descendir cap a Pratformiu. Tot gaudint dels paisatges que ens ofereix el lloc, travessarem tot Pratformiu deixant enrere Ca l'Arabé, Cal Gallina, la Font de Pratformiu, els Porxos i Can Quelot fins a arribar als Terrers de Pratformiu, un conjunt de xaragalls que formen un paisatge anòmal i impactant a la vista, fruit de la forta erosió produïda per l'aigua. Seguirem avançant vorejant aquestes terreres encarant una forta pujada que només els més valents faran sobre la bici, fins a arribar a Coll de Jovells. Una vegada a Coll de Jovells iniciarem el descens per la mateixa pista forestal, passant per Cal Falipó i fins a arribar al segon control on els participants que ja estiguin bastant cansats es podran desviar per la ruta mitjana.

2n CONTROL
Un cop descansats i avituallats, agafarem Camí de Sant Llorenç de Morunys a l'Espà que ens farà avançar planejant fins a Can Blanc donant-nos oportunitat de poder gaudir de les impressionants vistes que ens ofereixen, tant per la banda dreta: de la Vall de Lord i cap al fons de tot el que vindria a ser la Catalunya central en general, com per la banda esquerra: del Pedraforca i part del Prepirineu Català. Seguirem descendint per la mateixa pista forestal pel mig d'aquest majestuós paisatge passant per la Font de les LLitzes, la Font de Coma podrida i la Font del Prat d'Espunya, fins a agafar un trencant a la dreta pel camí de l'Espà al molí d'en Güell que ens portarà a travessar l'aigua de Valls a l'indret del Molí d'en Güell. De nou iniciarem l'ascens pel Camí del molí d'en Güell a Bonner fins al Coll de Castellar deixant enrere els peus del Pedraforca, on seguirem l'ascens pel mateix camí fins a Bonner. Un cop a Bonner seguirem avançant pel Camí de Llinars que enllaça amb el camí de la Font de la Bruixa i el camí de Montcalb fins a Montcalb, on no acabarem d'arribar, sinó que ens desviarem a l'esquerre descendint pel Camí de Montcalb a la Cortina, passant per Cal Viudo i fins a arribar al tercer control a partir d'on les tres rutes tornen a coincidir.

3r CONTROL

Montcalb

Pratformiu

(800 Metres aprox. de desnivell positiu acumulat)

(1500 Metres aprox. de desnivell positiu acumulat)

gallery/img_20170408_170313_reduit_580_326
gallery/img_20170318_122957_reduit_580_326

Recorregut mitjà 33 Km

(1200 Metres aprox. de desnivell positiu acumulat)

Recorregut d'uns 33 km aproximadament, pensat per aquelles persones que agafin la BTT bastant sovint, gairebé tot conformat per pistes amples. Amb pujades bastant fortes i llargues. Cal ser conscients que en el moment de la separació de la ruta mitjana de la llarga, aproximadament ens trobarem a la meitat de la dificultat de la ruta llarga. L'organització es guardarà el dret de tallar el circuit llarg a partir del temps que cregui necessari.

1r CONTROL A
Una vegada refrigerats seguirem ascendint per la carretera de Valls a la Corriu, passant per Sant Martí de la Corriu, i més endavant Cal Paraire fins on aquesta carretera canvia a pista forestal. Seguirem ascendint per la pista fins a arribar a Cap de Balç, on hi ha unes espectaculars vistes de la Vall de Lord i especialment de la Població de Sant Llorenç de Morunys. A Cap de Balç agafarem la pista forestal de la dreta que continua ascendint vorejant la Serra de Mitges, fins que comença a descendir cap a Pratformiu. Tot gaudint dels paisatges que ens ofereix el lloc, travessarem tot Pratformiu deixant enrere Ca l'Arabé, Cal Gallina, la Font de Pratformiu, els Porxos i Can Quelot fins a arribar als Terrers de Pratformiu, un conjunt de xaragalls que formen un paisatge anòmal i impactant a la vista, fruit de la forta erosió produïda per l'aigua. Seguirem avançant vorejant aquestes terreres encarant una forta pujada que només els més valents faran sobre la bici, fins a arribar a Coll de Jovells. Una vegada a Coll de Jovells iniciarem el descens per la mateixa pista forestal, passant per Cal Falipó i fins a arribar al segon control on se separen la ruta mitjana i la llarga.

2n CONTROL
Un cop descansats i avituallats, començarem a descendir pel camí de la dreta direcció a Puig-aguilar, mentre gaudim de les espectaculars vistes de la Vall de Lord i especialment de la Població de Sant Llorenç de Morunys, passarem pel Santuari de Puig-Aguilar i seguirem descendint fins a arribar de nou al primer control on enllaçarem de nou amb la ruta curta.

1r CONTROL B
Una vegada refrigerats ens desviarem a la dreta i de seguida agafarem un corriol ample que marxa per la dreta que ens fa descendir pel costat de les propietats dels Camps fins a arribar a la Casa de Santa Eulàlia, on ens desviarem per un corriol de l'esquerre just abans d'arribar a la casa, i començarem a descendir fins al Molí de la Corriu. Una vegada al Molí de la Corriu travessarem l'aigua de Valls i agafarem una pista que el voreja, deixant-nos gaudí d'un paisatge increïble fruit de l'erosió fluvial fins a arribar a una resclosa, on de nou tornarem a ascendir per una pista forestal direcció a la Perera, fins a arribar al segon control, on es produeix un canvi de pista de terra a asfaltada i on de nou tornem a confluir amb els ciclistes de la volta llarga.